Vakantie deel 1

image_pdfimage_print

Ik besef dat ik helemaal nog niets heb geschreven over het school leven van Max, maar dat het nu al een paar weken vakantie is. En we volop leuke dingen beleven. Dus daar ga ik het in deze blog even over hebben. Daarna zal ik een update plaatsen over hoe de eerste school weken waren voor ons.

De eerste drie weken zijn omgevlogen van de vakantie. Dat waren ook de weken dat Bert vrij had, en we als gezin dus leuke dingen hebben gedaan.

Uitjes

Kermis:

Er was op het dorp kermis, ja echt een heel kleintje hoor. Maar mooi genoeg voor zo’n eerste keer wennen op de kermis voor Max. We zijn twee dagen achtereen er geweest. De eerste keer dat we gingen durfde Max er eerst niet overheen te lopen. Te hard geluid, en teveel mensen die hard praten. Maar uiteindelijk brak het ijs en liepen we er langzaam overheen. Na een tijdje durfde hij ook wat te doen, we gingen samen eendjes op vissen. En toen hij merkte dat hij daar een leuk prijsje voor kreeg was het hek van de dam. En gingen we nog even touwtje trekken en ballen gooien. Ook even een lekkere suikerspin eten, want dat hoort er ook bij.

De volgende dag besloten we nog eens terug te gaan, hij wilde een grote bal winnen bij de eendjes. En dit keer hielp ik hem iets minder, en viste hij zelf twee eendjes tegelijk op. Nou hij heeft de grote bal verdiend. Op naar een grotere kermis de volgende keer.

Duitsland:

We waren door de ouders van een vriendje van Max uitgenodigd om op bezoek te komen op de camping waar ze een stacaravan hebben staan in Duitsland. Dit was maar anderhalf uur reizen erheen, dus dat was heel goed te doen. Wat was het leuk die twee jongens samen, ze kennen elkaar al vanaf baby. Ontmoet bij het babycafeez, en hebben een tijdje samen op de groep bij het kinderdagverblijf gezeten. Zo nu en dan spreken we iets af, of zien elkaar in de speeltuin. De laatste tijd wat minder omdat ons ritme veranderd is sinds Max naar school gaat. Zijn vriendje is ietsjes jonger, en gaat nog niet naar school. Dat gaat snel genoeg ook veranderen. Maar we gingen dus naar Duitsland, en toen we daar aan kwamen kregen we een heerlijke lunch met soep en broodjes. We hadden een vliegtuig gekocht voor zijn vriendje, die we eerder al voor Max hadden gekocht. Dus daar kon later fijn mee gespeeld worden in de speeltuin van de camping. We zijn twee korte maar fijne wandelingen gaan maken in de bos, en dus in de speeltuin even geweest. Voor we het wisten waren beide jongens moe gespeeld van de hele dag buiten zijn. En voordat ze helemaal boos op elkaar werden zijn we naar huis gegaan. Deze mama was ook erg moe, en ben dan net als Max in de auto in slaap gevallen. Niet zo gezellig voor Bert, maar helaas. Vlakbij huis hebben we nog even een stop gehouden, om te eten bij MC Donalds. En daarna door naar huis, om een moe mannetje op bed te leggen.

Nienoord

De eerste keer voor ons dat we naar Nienoord gingen. Wat een enorm leuk park is dat, echt voor herhaling vatbaar. Max zijn ogen vielen meteen op de treinen. Eigenlijk wilde hij als eerste in de trein die rondrijd op het park, maar dat hebben we weten uit te stellen. En toen zag hij de andere treinen, daar was hij niet meer weg te krijgen. Zo leuk vond hij het. Daarna zijn we langzaam andere dingen gaan bekijken wat hij wel wilde doen en durfde. Zoals de glijbanen, de grote glijbaan met matjes daar durfde hij niet vanaf. Maar er waren nog twee andere waar hij met ons vanaf is geweest. Water en zand is helemaal zijn ding, en besloten uiteindelijk toen hij door het water ging zijn schoenen maar uit te doen. Hij genoot echt en wij van hem lekker zittend in het zonnetje. Het was een perfecte dag ervoor. Niet te heet, maar ook niet te koud. En vooral droog weer. We gingen daar lekker wat eten, en gauw weer verder spelen. Hij heeft ook een tijdje zichzelf vermaakt in het speeltuin gedeelte, zodat wij even lekker konden bijkomen op het grasveld. Ik kon niet meer zitten vanwege de erge rugpijn en we hadden een handdoek mee. Dus ben daar lekker even op gaan liggen. Ik betrapte mij erop dat ik wat indommelde, Max was toch al zo’n tijd alleen aan het spelen. Als afsluiter nog een lekker ijsje en dan weer op naar huis. Hier gaan we zeker nog eens terug.

Moddergat

Even samen de natuur in, wandelen aan zee. En het is een beste wandeling, dit hebben we vaker gedaan. Ook een keer eerder met Max, maar die was nog te klein om dit nog te weten. Nu zijn we niet helemaal naar het einde geweest, dat was teveel voor Max maar ook voor mij die dag. Natuurlijk voor we weer terug gingen lopen even in het zonnetje genieten van het uitzicht en van elkaar.

Tuinesia

Het kan ook gewoon leuk en gezellig zijn als je in de tuin even blijft spelen. We hadden zijn kleine zwembadje gevuld met water, dus daar kon hij mooi gebruik van maken. Maar uiteindelijk was hij met kussens en stoelen aan het slepen, om zoals hij het zei een caravan, tent enz… te bouwen. Hij had de grootste lol. En in de middag uitgeput op de bank in slaap vallen.

Papa mama tijd

Even zonder Max iets doen is ook wel eens fijn. Dit doen we heel weinig. Maar het was wel weer even nodig. Max brachten we naar opa en oma, waar hij een nachtje mocht logeren. En wij gingen heerlijk uiteten bij de wok. Dat was weer genieten, na zo’n lange tijd. Het kon natuurlijk al heel lang niet meer vanwege corona. Dus we hebben het ervan genomen deze avond.

Please follow and like us: