Healthy lifestyle

image_pdfimage_print

 

[social_share]

healthy-lifestyle-logo
Ik ben nu zo,n jaar bezig met een gezonde lifestyle, wat kan dat moeilijk zijn om je leven om te gooien en gezonder te gaan leven. Maar ik vind dat ik het goed doe. Mijn grootste reden was om aardig wat kilo,s kwijt te raken. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik het zolang zou volhouden, maar aangezien het geen dieet is wat ik volg en echt mijn leven wat veranderd heb lukt het goed. Natuurlijk zijn er momenten dat de oude gewoontes er terug in sluipen. Maar je hebt elke dag een keus, heb je een dag slecht gegeten dan kies je de volgende dag ervoor om weer gezonder te eten. Heb je een week geen zin gehad om te sporten, geen probleem volgende week maar je de keuze om wel te gaan. Je past je gewoontes aan en daarbij mag je gewoon alles wel eten als je het maar met mate doet.

Zelf heb ik best wel veel veranderd in dat jaar. Zo ontbeet ik nooit, ging ik niet naar de sportschool en dronk ik te weinig. Tussendoortjes waren er overdag niet, waardoor ik s,avonds ging snaaien. Zo fout als je al te zwaar bent. Daarom heb ik voor jullie tips als jij ook vind dat je wel wat verandering nodig hebt in je leven.

Tip 1) Begin met een goed ontbijt. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd op een dag, van eten krijg je energie en die heb je nodig als je uit bed komt. Neem iets van yoghurt met fruit, doe er eventueel wat muesli/cruesli doorheen. Drink een lekkere kop (groene) thee bij je ontbijt, daar raak je nog wat voller van zodat je niet te snel weer trek krijgt in iets.

Tip 2) Drink genoeg water, 2 liter is genoeg op een dag. Water vult je maag, maar ook raak je door het water drinken je afvalstoffen kwijt zo val je dus ook sneller af als dat nodig is.

Tip 3) Sport minstens 1 keer in de week, vaker is altijd goed. Je kan als je dat fijn vind buiten gaan hardlopen, maar ook de sportschool is een optie.

Tip 4) Probeer 6 keer op een dag te eten, dus naast je ontbijt, lunch en avond maaltijd nog 3 gezonde tussendoortjes. Neem eens een lekker stuk fruit, of pak iets van groente dat mag je onbeperkt eten. Een handje noten op een dag is ook heel goed voor je. Er zitten veel calorieën in maar als je het bij een handje per dag houd doe je het goed.

Tip 5) En de belangrijkste is misschien wel deze. Sta positief in het leven.
20110916014317

Hebben jullie zelf nog tips voor een gezonde lifestyle?

Please follow and like us:

Comments

comments

debbie

Partner van Bert, trotse mama van Daan ons eerste kindje geboren met het syndroom van down. Vliegt nu hoog in de hemel. Altijd hier in ons hart. Eigenaresse van Day-dreamer.nl een persoonlijke lifestyle blog.

3 reacties

  1. SugarblossomNL (Kelly) schreef:

    Handig lijstje! Wel fijn dat je nu wel ontbijt en zo is echt goed voor je en tussendoortjes ook 🙂

  2. henriette schreef:

    Geweldig ben heel erg trots op je

  3. Miranda schreef:

    Je doet het echt super!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

× Hoe kan ik jouw helpen?