Vriendinnen weekend

image_pdfimage_print

Wat keken we er enorm naar uit, samen een weekendje weg. Nog nooit eerder deden we dit samen. Ja ik logeerde wel eens bij haar en zij bij mij. Maar nog nooit boekte we een weekendje weg. En nu we dit samen hebben ervaren, willen we zeker vaker dit gaan doen.
Al een tijdje eerder hadden we het er samen over en keken we op Social deals of er wat leuks tussen zou staan. We kwamen uit op Den Helder. Toen we de plannen aan het bespreken waren, waren we er ook snel over uit, dat we de oversteek naar Texel ook graag wilde gaan doen. Dus daar zochten we alles voor uit, en ook het restaurant in Den Helder was al gereserveerd. Ook zochten we uit hoe laat we met de trein zouden vertrekken, en spraken af dat we elkaar in Utrecht zouden treffen. En daarvandaan samen verder zouden reizen naar het hotel.

Aankomst hotel

Samen hebben we vanaf Utrecht een hele gezellige reis gehad naar Den Helder, en samen op zoek om het hotel te vinden. Helemaal moe van de lange reis komen we aan in het hotel. We zijn wat vroeg, maar besluiten te vragen of het mogelijk iets eerder in te checken. En dat is mogelijk. Omdat ze merkt dat we enorm moe zijn van de reis, zegt ze ga maar daar even aan tafel zitten en het formulier invullen. En bied ons een gratis kopje thee aan, waar we uiteraard geen nee tegen zeggen. Rustig landen we met een kopje thee, en geven het formulier af. Ze zegt ons dat de kamer al klaar is en we dus gewoon al kunnen inchecken. Nou dat is zeker wel welkom, en we nemen onze bagage mee naar de kamer. En komen even bij van de reis.

Daarna gaan we op pad om het centrum van Den Helder in te gaan. Daar hebben we een tijdje rondgelopen, maar al gauw komen we erachter dat het best een saaie stad is. We hadden veel later gereserveerd voor La Cubanita, maar geen zin om daarvoor heen en weer te gaan. We besloten om te bellen en vragen of we eerder konden komen, en ga dat kon. We hebben dus op tijd heerlijk gegeten, dit restaurant kende we al. Dus we wisten ook wel dat het goed zou zijn, helaas was het tafeltje wel enorm klein. Waardoor we alles wat op tafel stond eronder moesten zetten, zodat de gerechtjes op tafel konden staan. Maar verder hebben we heerlijk genoten.

Nu we dus op tijd hebben kunnen eten, hadden we nog een hele avond over. En we wilde dat niet spenderen om in de hotel kamer door te brengen. Maar het was wel vies weer, toch zijn we aan de wandel gegaan. Naar de vuurtoren, die we graag in het donker wilde zien. Het was een beste tippel erheen. Maar zo de moeite waard, wat is dat magische als je ineens het licht van de vuurtoren ziet. We hebben dan zo’n uur in de vieze regen gelopen, maar wel enorm genoten ervan. Het leuke mens achter de balie, verklaarde ons al grappig voor gek dat we dit gingen doen. En toen zei ze grappig dat we haar gekke gasten waren. Ze vond ons ook wel een beetje zielig zo enorm nat, en kregen een kopje thee van haar.

Oversteek naar Texel

Omdat we al hadden gemerkt dat Den Helder saai was, konden we mooi eerder de boot naar Texel nemen dan we eerst van plan zouden zijn. Eerst een lekker ontbijtje, en dat was ook al eerder dan gepland. Want we werden enorm vroeg wakker gemaakt door herrie beneden ons, vanwege een evenement die in het hotel plaats vond. Omdat we toch via Den Helder naar Texel moesten, konden we daar nog even wat boodschapjes doen voor we de oversteek gingen maken.

We vonden het beide wel spannend om naar Texel te gaan, de boot op en het onbekende aangaan. Maar wat hebben we deze dag enorm genoten. Op de boot belde we al een Texel hopper, dit wilde we via de app doen wat dus niet werkte. Met bellen ging dit sneller, nou ja het was blijkbaar druk dus lang in de wacht. Tot ons geluk waren het de laatste twee plaatsen van de boot opstap plaats, naar waar wij heen wilde. We wilde gelijk het uiterste puntje eerst doen, naar de vuurtoren. We stapte in het busje, en reden eerst helemaal naar het andere uiterste puntje. En zo zijn we over het hele eiland gelijk gekomen, om vervolgens helemaal naar de vuurtoren gebracht te worden. We zijn naar de vuurtoren wezen wandelen, en daarna nog het strand op. Lekker uitwaaien, wat was dat heerlijk zeg. Het waaide hardt, maar we vonden dat helemaal prima. Na het wandelen, moesten we even bijkomen en wilde we binnen iets gaan drinken. Maar nadat we daar even naar de wc waren geweest, vonden we het te druk om daar te blijven. Dus zijn we naar de opstap punt gegaan van het busje, een nieuwe besteld. En daar gewoon zitten wachten, wat ook geen straf was.

De reis vervolgde naar De Koog, het toeristen centrum, wat zag dat er gezellig uit. Allemaal van die winkeltjes met souvenirtjes, en allemaal eettentjes. Gewoon heel gezellig om erdoorheen te lopen. Daar gingen we wel even ergens binnen zitten, wat drinken en een gebakje eten. Ik kocht nog in een winkeltje een armbandje met sterren. Voordat we verder gingen, zagen we nog mooi stukje natuur. We liepen een stukje, maar merkte dat het teveel zou zijn om alles te lopen. Dus we bestelde een nieuw busje om naar het andere centrum te gaan. Naar de Burg, dit is weer een gewoon winkelcentrum die je overal tegenkomt, vrij snel waren we er zat van. We waren helemaal moe gelopen, pijn in de voeten. En het weer zat nu ook wel een beetje weer tegen. We gingen met de gewone lijn bus naar de boot, daar genoten we optimaal van de terug toch. Meer dan de heenweg, omdat we toen dat busje aan het regelen waren. We stonden de hele overtocht buiten, in de hele harde wind. Heerlijk, en die meeuwen die mee vlogen super leuk was dat. Helaas ging het mis met van de boot afstappen, niet heel duidelijk aangegeven dat we de andere kant af moesten. Waardoor we dus de bus miste en een uur moesten wachten. We baalde enorm, maar keken online alvast waar we iets konden eten. We reserveerde een chinees, waar je onbeperkt kon eten. Eindelijk de bus en dachten lekker te gaan eten. Nou dat was echt een ramp, het eten was gewoon zo niet lekker. En al heel snel zijn we hier vertrokken.

Het weekend afsluiten

We mochten onze bagage in het hotel laten toen we gingen uitchecken. Want we wilde graag nog een keer de wandeling maken naar de vuurtoren, maar dit keer juist de dijk over om de zee te zien. Nu leek de wandeling minder lang, want en het was niet donker wat we best spannend vonden. En we kende de weg nu al. Over de dijk, zagen we de zee. Een stukje lopen en ook even zitten in de wind. Gewoon even de laatste dag leuk afsluiten samen. We gingen ook nog even lunchen bij een strandtent, waar ik helaas een enorme paniekaanval kreeg. Wil je daar meer over weten, kan je dat lezen op Wolkenvriendjes.

Hierna zijn we naar het hotel terug gegaan, spullen opgepakt en naar het station gegaan. En tot Utrecht weer samen gereisd, daar namen we afscheid en ging ieder ons eigen weg naar huis.

Please follow and like us: